גם אם בנית בהצלחה תדמית מובחנת בשוק וכוננת קהילת צרכנים שוקקת סביב המותג שלך, לא בטוח שכדאי ליפול לשאננות. כיום יותר מאי פעם, החלפת מיתוג הופכת לצעד נפוץ גם בקרב ארגונים מצליחים מאוד בעולם. בעלי עסקים לומדים היום עד כמה חשוב לשמור על המותג שלהם עדכני וזוהי הזדמנות חשובה לבחון עד כמה השפה הוויזואלית שלך עוד רלוונטית, האם נדרש שינוי תדמית לעסק וכיצד אפשר לרענן את האופן בו העסק שלך מוצג שם בחוץ.
מתי נדרש שינוי תדמית לעסק?
גם צעד קטן מאוד כמו החלפת לוגו יכול לעשות שינוי אדיר. הלקוחות שלך רגילים לזהות אותך על פי מאפיינים מסוימים. עיצוב לוגו חדש לעסק אומר הרבה יותר מכך שהשקענו כסף בגרפיקה. הוא משדר ללקוחות שלנו – החלטנו להביא לכם משהו חדש. אלו כמה מהנקודות בהן שווה לשקול החלפת מיתוג.
פריצה לשווקים חדשים
קהלי היעד שלך משתנים והיכולות התפעוליות שלך מאפשרות לך להציע מוצרים ושירותים בשווקים נרחבים בהרבה מאלו שהוגדרו בתוכנית העסקית המקורית שלך. עם תדמית ישנה, יהיה כמעט בלתי אפשרי לפנות אל הקהלים החדשים שלך. החלפת מיתוג מאפשרת לך להתמקם מחדש ולצאת בהכרזה גלויה שהגיע הזמן לשינוי.
שינוי תדמית לעסק לאחר אירוע מכונן
לאורך פעילות העסק עשויות לחול שלל פרשות הפוגעות באמון הצרכנים. מוצרים פגומים, תהליכי ייצור או תנאי העסקה לא נאותים שנחשפו או אפילו התבטאות בעייתית של הבכירים העומדים בראש החברה עשויים לפגוע אנושות בעסק. החלפת לוגו ומיתוג עשויה להעביר מסר של הפקת לקחים ושינוי.
להתעדכן במגמות שינוי בתודעת הצרכן
הערכים שמובילים את השיח הפופולרי משתנים באופן ניכר לאורך השנים. ייתכן שערכים שהצבנו בלב המותג שלנו לפני עשור, ייחשבו כיום כלא רלוונטיים או אפילו פוגעניים. עסקים רבים מעוניינים היום להבהיר לקהל הלקוחות שלהם כי הם רגישים לנושאים המשמעותיים עבורם כמו שוויון מגדרי, מודעות סביבתית או רב תרבותיות וסובלנות. לעתים קרובות אפילו שיפוץ לוגו קיים או עיצוב לוגו חדש לעסק מאפס עשוי לעשות הבדל תהומי.