לאורך השנים, פגשנו המון בעלי עסקים. הבחנו שיש דרישה אחת שחוזרת על עצמה שוב ושוב – להשיג כמה שיותר לידים. אין ספק שייצור לידים היא אחת המשימות החשובה ביותר בכל קמפיין שיווק. עם זאת, אם לא נדע איך מטפלים בליד נכון, לא נוכל להמיר אותו ללקוח. כל חברה זקוקה לתהליך ניהול לידים מוגדר שיאפשר למצות את המיטב מתהליכי השיווק. אז איך עושים את זה נכון? אלו כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל.
הכרת הלקוח
תהליכי השיווק והמכירה שלך חייבים להיות תואמים. זה נכון גם כשזה מגיע להיכרות עם הקהלים שלך. שיווקת עד עכשיו ללקוחות עסקיים? לאוכלוסיות צעירות? לא משנה מי קהל היעד שלך, חשוב שמאמצי המכירות שלנו יהיו ממוקדים לקהל היעד שלנו. השפה הנכונה ופניה לעולם המושגים של הליד שלנו יכולה לעשות הבדל עצום.
לאסוף את המידע הנכון
מעבר לעובדה שחשוב לדעת איך מטפלים בליד, חשוב שנדע איך לאסוף אותו נכון. חלק חשוב בניהול לידים הוא יצירת טפסים ודפי נחיתה שיאספו את המידע הכי רלוונטי לצרכים שלנו. חשוב שנתייעץ עם צוותי המכירה שלנו בעניין. מעבר לפרטי התקשרות, ייתכן שכדאי לשאול מה מטרת יצירת הקשר, באיזה תחום תעשייה הלקוח עוסק ונחיל שלל קריטריונים שיאפשרו לנו להכיר את הלקוח לעומק. עם זאת, חשוב שלא ניצור טופס מסורבל מדי. ככל שהטפסים שלך ארוכים יותר, כך שיעורי ההמרה שלך יהיו נמוכים יותר.
מתי נכון להתקשר לליד?
כמו לאחר דייט מוצלח, גם צוותי מכירות רבים שואלים את עצמם מתי נכון להתקשר לליד. התשובה תלויה במידה רבה במידת המוכנות של הליד. במהלך תהליך המכירה, לעתים קרובות ניתקל בלידים שלא מוכנים לקנות ולא יהיו מוכנים למספר חודשים. גם כאן, לא צריך בהכרח לוותר עליהם. ישנן דרכים רבות לשמור אותם במשפך השיווקי ולחזור אליהם כשיהיו בשלים יותר.
קבלת יעוץ מכירות
כדי למצות את המיטב מתהליכי המכירה שלך, תמיד מומלץ לפנות לקבלת יעוץ מכירות. ליווי של איש מקצוע יאפשר לך לרכוש כלים אמינים ולייעל את עבודת הצוות שלך באופן חסר תקדים.