בצעדים הראשונים שלך בשיווק הדיגיטלי, סביר להניח שהכול ייראה לך כמו סינית ויהיה קשה מאוד למצוא את הידיים והרגליים. אם נתעכב לרגע ונבין לעומק את המושגים, נגלה שהדברים הרבה פחות מפחידים משחשבנו. אנחנו כאן כדי לעזור לך לפצח את הקוד וללוות אותך אל הכלי החשוב ביותר שעומד לרשות העסק שלך היום. אלו כמה ממונחי המפתח שכדאי להכיר.
KPI – מדדי ביצוע מרכזיים
KPI (Key Performance Indicators) מאפשרים לך למדוד את שיעור ההצלחה של הקמפיין שלך. זהו שם כולל לשלל מדדים שאנו בוחנים במהלך קמפיין כדי לזהות כמה ההשקעה בתקציב הפרסום מניבה תוצאות ראויות. כמה משתמשים הקליקו על מודעות? כמה קליקים הפכו בסופו של דבר לרכישות? עד כמה משתמשים מעורבים בפוסטים שלנו? כמה זמן הם מבלים באתר שלנו? אלו רק כמה מהמדדים בקבוצת ה-KPI שאנחנו בוחנים.
A/B testing
כשמריצים קמפיין מודעות, בין אם עושים אותו בגוגל או ברשתות החברתיות, תמיד כדאי לבצע A/B testing, או בדיקת פיצול. בכל קמפיין, נעלה מספר מודעות דומות בו זמנית ונבחן אילו מהן מניבות לנו את ה-KPI הטובים ביותר. כך נוכל ללמוד אילו מודעות עובדות הכי טוב על הקהל שלנו ולדייק את המיקוד שלנו.
CTR – שיעור הקלקות
שיעור הקליקים הוא מדד KPI קריטי המראה כמה פעמים לוחצים המשתמשים על מודעה. על מנת לחשב את שיעור הקליקים שלך יהיה עליך לקחת את מספר הקליקים הכולל שקיבלה המודעה שלך ולחלק אותה למספר הפעמים שהיא הוצגה. ככל שהאחוז גבוה יותר, כך המודעה שלנו יעילה יותר.
רימרקטינג
התעניינת בנעל חדשה ומאותו הרגע הדפדפן שלך מוצף בפרסומים על נעליים? סביר להניח שטרגטו אותך לתהליך רימרקטינג. זוהי טקטיקה שמאפשרת לשמור משתמשים במשפך השיווקי, לזהות היכן הם במסע הלקוח שלהם ולהעביר אליהם הצעות ומבצעים שיסייעו להם להשלים את הרכישה.
CTA – קריאה לפעולה
קריאה לפעולה היא שורת מסר קצרה או כפתור המשמשים כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות שלך ולגרום להם ללחוץ, לרכוש, למסור את הדוא"ל שלהם או כל פעולה אחרת שנרצה שיבצעו. ה-CTA הנכון יכול לשפר את שיעור ההקלקות והמכירות שלנו בצורה דרמטית.